متدولوژی (روش و معیارهای انتخاب):

از میان یک لیست اولیه شامل 200 کاندیدا از سرتاسر جهان، 100 تن از پرنفوذترین زنان را در هفت دسته یا پایگاه‌های قدرت انتخاب کردیم: بیلیونرها، تجارت، سبک زندگی(شامل سرگرمی و مد)، رسانه، سازمان‌های غیردولتی و موسسات غیرانتفاعی، سیاست و تکنولوژی.

برای مشخص کردن رتبه افراد در هر دسته و نیز به طور کلی در این لیست 100 نفره، سه معیار را در نظر گرفتیم: ثروت، رسانه و نفوذ.

در مورد ثروت برای هر دسته موارد زیر را مد نظر قرار دادیم:

·         تجارت، رسانه، تکنولوژی: درآمد سال گذشته کمپانی و ارزش آن در بازار (در موارد مقتضی)

·         سبک زندگی:دستمزد دریافتی بر اساس انچه که در لیست 100 ستاره‌ی مشهور فوربز در می 2012 اعلام شد.

·         سیاست: تولید ناخالص داخلی با استفاده از آمار برگرفته از The World Factbook

·         بیلیونرها: ارزش خالص دارایی‌ها بر طبق گزارش ماه می سال 2012 فوربز از لیست بیلیونرهای دنیا.

·         موسسات غیرانتفاعی و سازمان های غیردولتی (NGO): هزینه‌های صرف شده در جهت برآورده کردن اهداف سازمان.

در مورد رسانه، معیار، مطرح شدن در اخبار و ظاهر شدن در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در 12 ماه گذشته بوده است بعلاوه میزان حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند: تعداد طرفداران فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب از تاریخ جولای 2012.

نهایتا به کاندیداها بر اساس نفوذشان امتیاز دادیم. که شامل وسعت دسترسی ایشان در مقوله‌های صنایع، فرهنگ و کشورها، همچنین تعدد حوزه‌های نفوذ و تاثیرگذاریشان بر مردم و چگونگی اداره این قدرت است.